Tuesday, February 1, 2011

Angan-angan itu perlu :)

Actually mls giler nk updates blog..k2..mlm nie spend time ckit tmbh entry bru..sebenarnya aku bru je habis tgok Lagenda Budak Setan bt kali ke-3 nya..seperti biasa kompem aku menangis..sedih doe..HAHAHA..aku tgok LBS yg dilem tu,kebetulan lak hari ni hari selasa..Lagenda Budak Setan yg series tu pom ada...episod last kot..mak aku tgok kt tv..aku tgok kt lappy..HAHAHA..citer yg sme..org je berbeza..hehe..hmmm..esok pd awal nya aku nk p PSM nk bt QTI..tp bila di pikir2,kalaw aku bt esok pom,bkn aku boleh test JPJ terus pom..test JPJ bln 3..untk bln 2 dh full...bek ak xpyh QTI lg kn..haa...korg mesti ingt aku bt lesen kereta kn..xdelah..aku bt lesen motor je..plan nya nk bt lesen kereta cuti sem nie..tp memandangkan kiteorg as a student uitm ni dh xde dh cuti 2 bln..cuti 2 minggu je..sedihnya..jd..aku x taw la bila dpt bt lesen kereta tu..agak2 nya lepas dip bru bleh bt kot..sabar jela..

Okey lah...berbalik pada title entry aku..aku mmg kuat berangan..bad habit tu mmg susah nk aku buang jauh2..susah sgt2..tp aku suka sgt...angan2 bg aku bahagia wlpn xpernah jd kenyataan..kdg2,angan2 itu penting taw untk bg kita semangat untk berjuang..cehh..haha..

Aku sebenarnya rasa sunyi sgt2 saat ini..mmg x dinafikan...aku mmg xleh tipu diri sendiri..
kadang2 aku rasa cemburu sgt2 tgok org lain bahagia..
tgok orang lain berjaya..
tgok orang lain hidup senang...
manusia..demand tu tinggi sgt..haish..demand di situ..tiba2 teringt eco..haha..

Adam dan Hawa diciptakan untuk bersama..
begitu juga lelaki diciptakan untuk perempuan,dan perempuan diciptakan untuk lelaki..
arggghhhh..terlalu awal untk aku pikir bnd tu sume..
aku xnk pikir..siyes..aku xnk pikir...
tp bila keadaan sekeliling memaksa aku untk berfikir..aku pikir jugak..
aku mmg hepi bila tgok kawan2 aku hepi..
dorg selalu tnye ndpt aku kalw soal CINTA..
fuhh..bajet pakar motivasi la aku nie..haha..
aku suka selesai kn mslh org,tp mslh aku xpernah2 selesai..
dan xkn ade org blh selesai mslh aku..

Aku nk sgt disayangi mcm dorg..
knp susah sgt aku nk dpt sume tu..
bila bhgia,ada je hlgn yg dtg..
apa dosa aku smpi aku terima cmni ek...
pedih sgt hati ni tuhan je tahu...
rindu sgt2...
tp try to be cool :)

k2..xmo2 sedih2...
mgkin nie bkn mse nya
bru 19 thun..
mse tu pnjg lg kalw selagi Allah x cabut nyawa nie kn..

Insya-Allah..
aku akan berusaha lupakan semua nie perlahan-lahan..
lalui semua ni dgn hati yg tabah..
anggap ini semua satu dugaan yg besar untk aku..

YANA!!!
fokus stdy je dulu k..
habis kn DIPLOMA..
smbung DEGREE..
Insya-Allah smbung MASTER..
wanna be a lecturer...
Amin~~

1st thing nk bt bila dh berjaya n byk duit nti,
nk hntr mak & ayah menunaikan haji..
insya-Allah..hrp sgt2 dpt bawak mereka p haji..
dh lme mak teringin nk p tanah suci..
nk bt cmne kn xde rezeki lg..
Insya-Allah,aku akn berusaha bersungguh2 untk menunaikan hajat ibubapa ku itu..
semoga angan2 ini menjadi kenyataan suatu hari nti..
Amin~~



MENANTI BAHAGIA BILAKAN DATANG....

No comments: