September's Wish



Setelah sekian lame tak updates blog,
bru hari ini hati aku terdetik untuk meluahkan segalanya dlm blog ini...
1 September 2012..
Ramadhan dah berlalu..
Alhamdulillah ramadhan kali ini,aku berjaya khatam al-Quran 30juzuk dengan bimbingan seseorang..
hati aku sgt tenang pada bulan ramadhan tahun ini..
Bila syawal menjelma,..
aku kian kembali di takuk lama..
kenapa?
adakah ibadat aku tak diterima atau tak diberkati Allah?
kenapa?...
mungkin aku terlalu mengejar dunia..
Astagfirullahalazim....
Aku sgt berharap,hidup aku dijauhkn dari anasir2 tidak baik..
Aku seorang insan yg lemah...
aku mengaku,aku sgt memerlukan pembimbing..
Seseorang yg boleh bawa aku ke jalan yg benar..
bukan seseorang yg hanya mampu menabur janji manis semata2..
Aku harap...
bermula hari ini...
Hidup aku akan lebih baik dari semalam..
..................
Ya Alllah,jika dia milikku,dekatkanlah hatiku dengan hatinya...
Dan jika dia bukan milikku,redhakanlah aku dengan ketentuan-Mu..
Semoga bulan 9 ini membawa aku satu permulaan untk aku terus kn hidup yg lebih bermakna dan di redhai Allah s.w.t..
Amin.....


Comments

Popular Posts