Aku tak faham..

Aku tak faham dengan lelaki.. 

Situasi pertama:
Bila isteri baik, layan makan minum pakai baik, sanggup jaga mak mertua ketika mak mertua sakit, tak pernah penat melayan kerenah anak2, tetapi masih keluar mencari perempuan lain.. 

Situasi kedua: 
Bila si isteri mengandung dan keguguran & mengakibatkn xboleh mengandung dh selepas itu, mula lah kawen dua kononnya nak zuriat..tp bila kawen dua tu.. hampir setahun pom still xdpt anak.. 

Situasi ketiga: 
Si suami sakit kencing manis..duduk kerusi roda..tak boleh bekerja.. si isteri sanggup jaga siang malam..makan minum..pergi kerja untk sara anak2.. smpai skrg si suami dh meninggal... masih janda..bersama anak2.. walhal si isteri boleh je kawen lain sb masih muda..tp x kawen . 

Situasi keempat:
Si isteri lumpuh separuh badan.. si suami masih segar ...si suami sentiasa merungut susah nak jaga si isteri.. akhirnya si suami kawen lagi satu konon nyer ingin diri dijaga.. 

ini lah situasi sebenar yg berlaku disekeliling aku skrg.. aku mmg xfhm dgn lelaki.. perempuan bila suami sakit..sanggup jaga ..xpikir nak cri laki len pom even boleh dpt yg lebih baik..lelaki bila perempuan sakit..lgsg xnk jge..malah cri perempuan lain.. bila perempuan xboleh mengandung, lelaki dipersalahkan.. tetapi bila perempuan mengandung selalu lelaki yg dapat nama konon nyer "hebat"..  
Sabarlah wanita-wanita disekelilingku sekalian.. Anda mmg kuat dan tabah..

untuk aku..
andai perkahwinan itu lebih banyak menyakitkan , aku lebih rela bersendirian.. :),

Comments

Popular Posts