Tuesday, June 17, 2014

Hakikat Hidup

Aku adalah insan biasa yang tak ade harta, tak pandai dan tak ada rupa.. Kadang-kadang sikap hipokrit dalam diri susah nak aku hilangkan.. Ye.. aku hipokrit.. nampak baik...tapi hakikat nya masih banyak kekurangan.. hipokrit bila sedar diri ini bukan nyer anak orang senang pom tapi tak sedar konon-konon berlagak senang.. makan nak mewah2 je.. bergaya tak ingat... hmmm.. kenapa lah aku mcm nie.. aku terlalu ingin kn perhatian drpd orang yang aku syg... aku terlalu manja untk hadapi kesusahan... dimana kematangan itu.. sikap yang bersahaja... sikap aku yg sbnr yg suke sgt mkn bila hati tak keruan... tp hati senang pom makan xingt dunia.. hidup nak senang je tanpa buat apa2... kenapa aku mcm nie???  subhannallah... bila lah aku nak buang sikap hipokrit ini.. bila lah aku nak ikhlas menjadi diri sendiri yang sebenar... tanpa perlu menipu pada dunia yang sementara ini sedangkan keredhaaan Ilahi itu lebih indah dari segalanya.. Ya Allah... lemahnya diri ini.. diri ini sendiri tidak tahu apa yang diri ini mahu kan dalam hidup ini.. fikiran bercelaru.. hati tak tenang.. apakah semua ini? kadang hati ini tidak dapat buat keputusan yang betul .. takut kelak menyesal dikemudian hari..

Ya Allah... tabahkanlah hati aku untuk hadapi semua ini.. permudahkanlah segala urusan aku.. semoga semua cita2 aku tercapai.. semoga jasa ibu bapa ku sempat ku bls... semoga suatu hari "insan" itu betul2 ikhlas terima aku seadanya yg serba kekurangan ini.. yg hipokrit ini..  tapi aku akan cuba redha jika insan itu berubah hati suatu hari nanti dan aku tak kn salah kan dia kalau itu yang berlaku kerna aku tahu itu semua salah aku... tapi aku berjanji pd hati aku, walau ape pom yg terjadi, walau aku tak ada jodoh gn dia, cukup lah hati aku ini aku kunci untk dia sahaja.. jika tiada jodoh di dunia, aku harap bertemu jodoh dengan nya disyurga nanti.. Amin.. Aku terlalu menyayangi dia dan selamanya aku akan mencintai dia... Jagakan dia untuk aku Ya Allah...

No comments: