Tuesday, July 22, 2014

Ramadhan Jangan Pergi...

Di saat syaitan-syaitan semua diikat dan dirantai sepanjang bulan ramadhan... kenapa masih sanggup melakukan dosa? siapa syaitan yang sebenarnya pada bulan ramadhan ini sedangkan semua syaitan telah diikat? Iye... yang melakukan dosa itu lh Syaitan di bulan ramadhan ini..

Subhannallah... dalam melakukan ibadah dibulan puasa ini... kadang aku leka.. terlalu leka dengan dunia yang sementara ini... terlalu mengejar dunia... azam nak khatam al-Quran bulan ramadhan ni xkesampai agaknyer... rindu nyer puasa kat merbok berdua je ngn Rukhila... masa tu first time aku khatam al-Quran pada bulan ramadhan... tahun lepas pom xsempat khatam .. tahun ni pom mcm xsempat... byk lg xhbis... baru habis 4 juzuk... ada 26 juzuk lg... terawih pom terumbang ambing... bangun satu pertiga malam apatah lg... liat... umat islam di gaza walaupun kat belakang asyik kena bom, tp masih terawih..beribadat kat Allah... aku? tdo smpai ke tghri... sibuk bt kuih raya... tgok mcm2 cerita kat tv.. aku masih lemah... terlalu lemah... xleh berjihad melawan nafsu yg ada dlm diri apatah lg berjihad di medan perang..  sememangnya nafsu perempuan ada 9 dan dikurniakan satu akal je... bila akal xdpt berfungsi, nafsu lah menguasai segalanya... subhanallah... kerdil nyer aku ni...

Ramadhan... jangan lah pergi...
aku akan merindui mu...  aku leka dibulan yang tiada musuh iaitu syaitan... apatah lagi selepas bulan ramadhan... dimana syaitan berkeliaran... Seandai nya bulan ramadhan ini sepanjang tahun,... semua syaitan diikat... aku cume perlu berjihad melawan nafsu yg ade dalam diri aku sahaja... Aku tak nak jadi syaitan dalam diri aku lagiii!! :'(

Berikanlah aku kesempatan untk merasai kenikmatan ramadhan yang akan datang... Andai ajal menjemput aku, matikan lah aku dalam iman... Amin...

Ya Allah... ampunilah segala dosa-dosa aku dan dosa kedua ibu bapa aku... Amin...

sesungguhnya...
AKU INSAN PENDOSA..

Wednesday, July 9, 2014

Saya dah besar... tapi..

Iye... aku tahu aku dah besar... dah pandai jaga diri sendiri.. mak pom tak kesah dah tinggal aku kat rmh ngn adik n ayah... mak pergi kL esok seminggu... iye.. aku dah besar... kena masak sendiri... buat keje rumah sendiri... iye aku dah besar... duduk ngn ayah n adik pom mcm duduk sorg2.. bulan2 pose nie bukak pose pom aku rse sorg2 nanti kalw mak xde... ayah bukan nak peduli pasal aku n adik dah...  kadang2 je dapat borak ngn ayah... hmmm... iye...aku dah besar... bkn budak kecik lagi yg 24 jam kena jge... tp aku rase diri aku ttp kecik... aku tetap tak pndai berdikari... aku rindukn suasana yang dlu... semua ambik berat pasal aku... tp sekarang... kenapa mcm semua tak ambik peduli... kenapa semua mcm xnk jge aku... hmmm . iye... mgkin dorg ambik berat... tp dorg xckp or xtunjuk... mgkin sb aku dah besar... hmmm.. benci nya perasaan mcm nie datang... aku tak suke perasaan cmnie datang... at last, aku yg sakit... aku xnk sakit... aku kena kuat .. aku kena kawal emosi aku... aku xnk terlalu emosi dgn perkara yg remeh-temeh nie... aku kena sentiasa beringat... susah mana kehidupan aku lalui... ade lagi insan yg lebih susah dan penuh cabaran hidupnya drpd aku... Aku perlu bersyukur... selalu berfikiran positif... kerana dgn itu je akan buat hati aku akan tenang... Ya Allah... Ampunilah dosa hamba- Mu ini... Amin ...