Tuesday, July 22, 2014

Ramadhan Jangan Pergi...

Di saat syaitan-syaitan semua diikat dan dirantai sepanjang bulan ramadhan... kenapa masih sanggup melakukan dosa? siapa syaitan yang sebenarnya pada bulan ramadhan ini sedangkan semua syaitan telah diikat? Iye... yang melakukan dosa itu lh Syaitan di bulan ramadhan ini..

Subhannallah... dalam melakukan ibadah dibulan puasa ini... kadang aku leka.. terlalu leka dengan dunia yang sementara ini... terlalu mengejar dunia... azam nak khatam al-Quran bulan ramadhan ni xkesampai agaknyer... rindu nyer puasa kat merbok berdua je ngn Rukhila... masa tu first time aku khatam al-Quran pada bulan ramadhan... tahun lepas pom xsempat khatam .. tahun ni pom mcm xsempat... byk lg xhbis... baru habis 4 juzuk... ada 26 juzuk lg... terawih pom terumbang ambing... bangun satu pertiga malam apatah lg... liat... umat islam di gaza walaupun kat belakang asyik kena bom, tp masih terawih..beribadat kat Allah... aku? tdo smpai ke tghri... sibuk bt kuih raya... tgok mcm2 cerita kat tv.. aku masih lemah... terlalu lemah... xleh berjihad melawan nafsu yg ada dlm diri apatah lg berjihad di medan perang..  sememangnya nafsu perempuan ada 9 dan dikurniakan satu akal je... bila akal xdpt berfungsi, nafsu lah menguasai segalanya... subhanallah... kerdil nyer aku ni...

Ramadhan... jangan lah pergi...
aku akan merindui mu...  aku leka dibulan yang tiada musuh iaitu syaitan... apatah lagi selepas bulan ramadhan... dimana syaitan berkeliaran... Seandai nya bulan ramadhan ini sepanjang tahun,... semua syaitan diikat... aku cume perlu berjihad melawan nafsu yg ade dalam diri aku sahaja... Aku tak nak jadi syaitan dalam diri aku lagiii!! :'(

Berikanlah aku kesempatan untk merasai kenikmatan ramadhan yang akan datang... Andai ajal menjemput aku, matikan lah aku dalam iman... Amin...

Ya Allah... ampunilah segala dosa-dosa aku dan dosa kedua ibu bapa aku... Amin...

sesungguhnya...
AKU INSAN PENDOSA..

No comments: