Wednesday, July 9, 2014

Saya dah besar... tapi..

Iye... aku tahu aku dah besar... dah pandai jaga diri sendiri.. mak pom tak kesah dah tinggal aku kat rmh ngn adik n ayah... mak pergi kL esok seminggu... iye.. aku dah besar... kena masak sendiri... buat keje rumah sendiri... iye aku dah besar... duduk ngn ayah n adik pom mcm duduk sorg2.. bulan2 pose nie bukak pose pom aku rse sorg2 nanti kalw mak xde... ayah bukan nak peduli pasal aku n adik dah...  kadang2 je dapat borak ngn ayah... hmmm... iye...aku dah besar... bkn budak kecik lagi yg 24 jam kena jge... tp aku rase diri aku ttp kecik... aku tetap tak pndai berdikari... aku rindukn suasana yang dlu... semua ambik berat pasal aku... tp sekarang... kenapa mcm semua tak ambik peduli... kenapa semua mcm xnk jge aku... hmmm . iye... mgkin dorg ambik berat... tp dorg xckp or xtunjuk... mgkin sb aku dah besar... hmmm.. benci nya perasaan mcm nie datang... aku tak suke perasaan cmnie datang... at last, aku yg sakit... aku xnk sakit... aku kena kuat .. aku kena kawal emosi aku... aku xnk terlalu emosi dgn perkara yg remeh-temeh nie... aku kena sentiasa beringat... susah mana kehidupan aku lalui... ade lagi insan yg lebih susah dan penuh cabaran hidupnya drpd aku... Aku perlu bersyukur... selalu berfikiran positif... kerana dgn itu je akan buat hati aku akan tenang... Ya Allah... Ampunilah dosa hamba- Mu ini... Amin ...

No comments: