Tuesday, August 19, 2014

Dimana keberkatan itu ...

Di saat rezeki datang lebih sedikit, di saat itu jugak rezeki itu mengalir selaju air... adakah itu petanda hidup tak diberkati? Ya Allah... hinanya hamba-Mu ini.. Terlalu leka dengan duniawi.. tanpa segan silu melakukan dosa.. Subhanallah... bukan sekali, tapi banyak kali aku buat dosa , dan banyak jugak aku terima tempias balasan dosa yang aku buat sendiri... yee... bila duit masuk... aku mula lah sakit2... bila sakit perlukan duit untk ke klinik... beli ubat... hari tu hilang kan benda org.. kne ganti... tadi handphone pulak rosak... xleh pakai..kne beli baru... dugaan...ye...duit bukan segalanya...tapi segalanya memerlukn duit... kadang2 aku dah x kuat nak hadapi semua nie... tapi apakan daya... ini semua terjadi mungkin balasan atas dosa2 aku...

Ya Allah... terima kasih bagi aku dugaan ini... Sekurang-kurangnya aku tunduk kepada-Mu.. terima kasih Ya Allah sebab masih sayangkan aku... masih beri aku kesempatan untuk bertaubat... Kuatkan lah hati aku nak hadapi semua ini... tetapkan lah iman aku Ya Allah.... Kuatkan lah iman didadaku Ya Allah... Semoga aku tak terpesong lagi..

Muhasabah diri. Ikhlaskan diri dalan melakukan ibadah... Semoga Hidup diberkati.. Amin.

No comments: