Friday, December 31, 2010

Hi..Hi..2011..Bye..Bye..2010 :)

Suka duka,gelak ketawa tahun 2010 akan berlalu,yang tinggal hanyalah kenangan..namun,semua itu akan tetap dalam ingatan...tahun ini adlh tahun yg betl2 menguji ketabahan hati aku..di mana tahun inilah mengajar aku mengenal erti sebenar persahabatan..di mana aku kenal siapa yg sebenar2nya dinamakan kawan dan sape sebenarnye lawan..aku x meminta untk di musuhi tp apekan daya,dlm tidak kusedari diri ini didemdami oleh sesetengah orang..aku amat berharap demdam itu akan pudar nanti..Amin~~tahun ini juga membawa aku kebahagian yg x pernah ku dpt..tp..kebahagiaan itu x kekal lme dek hlgn nilai kejujuran..hati ini selalu menahan kesedihan..tp..ade nye kwn2,hti ini kembali berjuang...

Dah2..tutup buku..bukak buku baru..yg manis tetap dlm ingtn,yg pahit buang jauh2..
Tahun 2011 yg bakal tiba aku harap dipenuhi dgn keceriaan,dicurahkan dgn keberkatan dan dilimpahi dgn rahmat dr Nya...segala kesalahan ku di tahun 2010 harap dimaafkan :)

pic2 spnjg thun 2010:)






Orientering 1 Malaysia,Pekan pahang.


My sis wedding pd 25 Mei,..bln 4 2011 nti insya-Allah aku akn jd aunt..hehe xsabar nie :)

Kem Kesedaran Alam Sekitar di Tsik Kenyir,Terengganu.


Beraya ngn Mar ngn awok2 meri..poyo je...sume laki kite org je girl!!


Kemahiran Insaniah di UiTM Dungun,Terengganu.


sebelum melangkah ke dewan final exam sempat lg posing..haish..



org len ngh cuti,kiteorg p kem..
IKSEP..ala mcm BTN..
tp,bes sgt2...
kt Angulia Beach Resort,Marang,terengganu.



My sis konvokesyen kt UiTm Shah Alam :)

Wednesday, December 29, 2010

so sad :(


Pernahkah Anda merasakan
bahwa Anda mencintai seseorang,
meski Anda tahu ia tak sendiri lagi?
Meski Anda tahu cinta anda takkan berbalas,
tapi Anda tetap mencintainya?

Pernahkah Anda merasakan,
bahwa Anda sanggup melakukan apa saja
demi seseorang yang Anda cintai,
meski Anda tahu ia takkan pernah peduli?
Atau pun ia peduli dan mengerti,
tapi ia tetap pergi?

Pernahkah Anda merasakan…
Dahsyatnya Cinta… !!!
tersenyum kala terluka, menangis kala bahagia,
bersedih kala bersama, tertawa kala berpisah !

Saya pernah tersenyum kala terluka…
karena Saya yakin,
bahwa Allah pasti akan memberikan yang lebih terbaik untukku.

Saya pernah menangis kala bahagia…
karena Saya khawatir kebahagiaan ini,
hanya sebuah kesemuan yang ditunggangi oleh hawa nafsu belaka.

Saya pernah bersedih kala bersama…
karena Saya takut,
Allah belum tentu menjadikannya untukku.

Dan, Saya juga pernah tertawa kala berpisah…
karena cinta memang tak harus memiliki
-cinta ada dalam jiwa, bukan dalam raga-,
dan serta Saya yakin bahwa
Allah telah menyiapkan cinta yang lain,
yang jauh lebih baik untukku…

blog nie CIK CIMOT tag kt aku ktfb..siyes ly aku mmg tersentuh giler..mmg terkena sgt kt btg hidung aku nie..uwaaa...dh xthn...sedih sgt2... :(

Cinta yg terbaik hanya Cinta pd Allah ..

Saturday, December 25, 2010

yeah!!!!mkn lg..SATE IKAN


hari ni aku asyik mkn je..yela kn..tnggl brp hri lg nk p kolej..so,kne mkn byk2 la..haha..kate org,TIME MAKAN FREE ..hehe..yeah!!!kali ini,sate ikan lak..mak aku beli..haish..dh lme xmkn..best jgk..mengisi perut ptg2 mcm nie..mmg best..meh la nk join..haha:)
PEACE+)

mkn lg!!!hehe..lepas mkn kek,bubur lambuk pulak..haha..


bru je mkn bnd manis...mkanan pedas pulak menyusuli..haish..asyik mkn je nie..aku sebenarnye xleh sg mkn pedas..tp kali nie,bubur lmbuk lak..haish..mmg terliur aku..xleh2..kne mkn gak wlupom pedas...ckit pom jd la....yum3...dan sememang nye bubur lmbuk kt kg aku sememang nyer best sb byk item yg diletak kn dlm bubur ini..sayur2 pom byk jika nk dibndingkn bubur lambuk di kawasan bndr yg lbih byk nasi shje..haha...kalw org2 bndr nk rase msakan bubur lambuk di sini,dtg lah melawat terengganu k...hehe..
cuti-cuti Malaysia~~~

first trial to make moist chocolate cake :)


Hooray!!!!!berjaya jgk akhir nye kek aku...hehe..ini lh moist chocolate cake aku bt td...hehe..yg aku hepi sgt2 nie sb mak aku ckp SEDAP!!!!...hehe..Actually,aku mintak resepi kek nie ngn kwn aku MARDIANA..tp malang nye ade satu item xde...so,pkir punyer pkir,aku bt je resepi sndiri...bak kate mak aku "HEMTAH SAJELE"..hehe..jd aku hemtam jela..huhu..takut jgk x mnjadi..hehe..tp lihat la hasil nyer..haha..dpt pujian dr mak,kakak n adik aku..best dorg ckp..thnz sume..hehe :)

yg nie mse2 mula siap..blm disapu pape lg..
agak xcntik sb mse aku nk letak dlm talam tu terbelah dua..
hehe:)



nie pic lepas aku letak chocolate fudge..





saje main2..aku letak manik2 colourful...:P


yum3...jom mkn:)

Haaa..nk taw resepi nya:

meh2 nk ajar..senang je....

Bahan-bahan untuk kek:
3 biji telur Gred B
1 cawan mentega
1 cawan gula yang telah di kisar
1 cawan tepung koko (serbuk koko)
1 1/2 cawan tepung kek (tepung naik sendiri)
2 sudu teh aisin vanilla
1/3 cawan susu pekat
Cara-cara untuk adunan kek:
1. Pukul telur hingga kembang
2. Masukkan semua bahan sedikit demi sedikit;gula,mentega,tepung koko,tepung kek,aisin vanilla, dan susu pekat
3. Pukul semua bahan hingga sebati.
4.Letakkan kedalam bekas yang sesuai.
5.Bakar dalam oven pada suhu yang sesuai.

Bahan-bahan untuk moist:
1/2 bar coklat masakan yang bersaiz besar (Vochelle best:P)
sedikit lemak sayuran

Cara-cara untuk membuat moist:
buat dengan cara double boiler
campur kedua2 bahan sehingga likat
tuangkan ke atas kek..

SELAMAT MENCUBA~~~



Wednesday, December 22, 2010

my heaven =)


inilah kafe kesayangan ku..aku syg sgt kafe aku...HAHAHAHA..tp kafe aku xla sehebat owner2 yg len:(..tp aku msih gigih berusaha untk maju kn kafe aku:D..income yg aku dpt skunk nk taw brp?haha...$118997...byk x?byk la jgk kn..

Kafe aku nie diberi nama YANA WhiTe Rose Kafe..terletak di Games,Jalan Tagged 1,.
kt kafe aku nie ade mcm2 mknan bez2 taw...kalw korg tgok gmbr tu,..yg tengah dimasak tu ialah Organic T-Bone Steak..mknan ni mengambil mse 14 jam untk mask untk mghasil kn 680 kuantiti nye setiap mskn...setiap 1 hidangan berharga $10..murah je kn..yg available sekarang hanya 4 resepi shj...
  • Grabdma's Meatballs ang Spagetti $7
  • Buttermilk Chocolate Chip Pancakes $5
  • Kobe beef Cheeseburger $5
  • chicago Hotdog and Garlic Fries $6
For you all information,byk lg makanan2 yg bez2..antara nye..
  • Chocolate Mousse & Raspberry Cake $6
  • Homemade Ginger Carrot Soup $8
  • Santas Special $7
  • Olallieberry & Rasberry Waffles $10
  • World's Best Meatloaf $5
  • Pumpkin Pie $4
  • Holiday Diner Plate $5
  • Whoopie Pie $9
  • Fresh Colville Bay Oysters on the Half Shell $12
  • Roasted Chicken Dinner $10
  • Organic Idaho Potatoes & Leeks Soup $7
  • Local Vegetarian Omelette $5
  • Grilled Cheddar Cheese Sandwich $8
  • Maryland Crab Cakes $15
  • Steamed Maine Lobster $12
  • Jumbo Shrimp Cocktail $6
  • Red Hot texas Chilli $3
  • Grandma's Chicken Noodles Soup $7
  • Homemade Mac & Cheese $5
  • Fresh Homemade Chocolate Chip Cookies $6
  • Fettucini Primavera $6
  • Lasagne with Spinach & ground Lamb $8
  • Mole Beef Enchiladas $11
inilah mknan kt kafe sy..yum3..
jemputlah dtg ke kafe sy ye...

misi aku:aku nk berusaha gigih supaya dpt membina kafe mcm ni!!!nie haaa...kt bwh nie la..cntik bangat...jelez3!!!aku jelez tgok kafe dy...cntik..insya-Allah..aku akn kumpul duit byk2 untk jd mcm nie..insya-Allah...



owner:secret
income:$12495439
kaya kn dy..ish3...

kawan2 yg tercinta...
jemputlh dtg ke kafe aku k..24 jam bukak...
stay tuned~~~

Monday, December 20, 2010

ikan aku dh besar :)


haish...hari2 kne bg mkn..kalw x jgn hrp nk cri mkn sndiri..aquarium ni pom kne bsuh hri2..penat..huhu..tp ikan2 aku dh mkin gemuk sb aku bg mkn vitamin mahal taw..comel kn ikan2 aku..hehe:P..aku nk smpn duit byk2 aku nk besarkn aquarium aku dan letak byk2 ikan..hehe..

aku syg ikan aku sgt2..

:'((( arghhh

sakit perut yg teramat sgt!!!aku xleh lme..sakit perut sgt2..dr td terbaring..uwaa....:(((

Saturday, December 18, 2010

Jodoh:Jangan mencari terlalu sempurna...


Jika kamu memancing ikan....Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup. Begitulah juga ......... Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ... Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu. ...Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang.... Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya. Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal. Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU. ..MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Kamu juga yang akan MENYESAL.....~renungan bersama~

copy paste dari iluvislam.com

Friday, December 10, 2010

..Hidup tak selalu nya indah..















hidup x selalu nye indah..
tetapi yg indah tu tetap jadi kenangan terindah..
yang telah berlalu tak mungkin kan kembali lagi..
lalui hari esok dan seterusnya dengan sebaiknya...

hehe..bermadah lak aku nie kn..

....
Syukur alhamdulillah..
aku terima apa adenya result aku sem nie..
yg pling aku xsangka,takraw aku A..
thnz CiK Hemi..
Chaiyok2 for the next sem..=)

sem 3..wait for me :)

Monday, December 6, 2010

Mungkinkah???

Malam ini..aku terpikir..ape sbnrnye ak mahu dalam hidup ini?? Usia aku dah menjangkau hampir 20 tahun..aku terlalu mementingkan hati aku..tp aku sendiri x tahu ape sbnr nye hati aku mahu..aku menanti cinta manusia yg belum tntu akn kekal selamanya...

Dalam keresahan hati ini,..aku mencari hakikat sebenar hidup ini..alangkah baik nye aku melabuhkan cinta aku hanya pada-Mu Ya Allah..cinta yg sejati..cinta yg x akn hilang..cinta yg akan kekal selamanya...

tp..aku insan yg lemah..yg mampu berserah..mampu kah aku melawan semua ini???mampu kah aku??pd hari yg mulia ini..awal muharam..aku bertekad..aku mahu berubah..ye...aku mahu brubah..tolong lah aku..

"Ya Allah,jika dia milikku,dekaktkanlah hatiku dengan hatinya,dan jika dia bukan milikku redhalah daku dengan ketentuan-Mu"...

Ya Allah..
Engkaulah tempat aku bergantung harapan ku..
Ku harap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu..

Amin~~

Salam Maal hijrah