Thursday, June 26, 2014

Kanggaroo

Pilu nyer hati bila ade dua monster datang untuk mengambil kanggaroo kesayangan aku..
Kanggaroo yang selalu bawak aku menimba ilmu..
ketika hujan mahupun terik mentari..
Mungkin kanggaroo itu tidak membawa apa-apa makna pada orang lain...
tapi...
pada aku... sangat-sangat bermakna...
tidak ternilai harganya kepada aku...
Aku terlalu sayangkn kanggaroo aku..
terlalu sayang...
sayang sangat-sangat...
lagi pilu bila orang yang aku harapkan membelai kanggaroo itu sudah tidak pedulikn kanggaroo itu lagi..
sedihnya ....
sakit...
Tuhan saja yang tahu...
Kalau lah aku punya kuasa untuk tidak membiarkan kanggaroo itu diambil..
aku takkan biarkn kanggaroo itu pergi buat selamanya...
tapi apakan daya...
aku tak punya apa2...
hanya sekeping hati yg akan sentiasa merindui kanggaroo itu...
susah aku nk hadapi semua ini..
susah aku nak terima kanggaroo akan diambil orang...
Subhanallah...sedihnya... tak tertahan sebak di dada...
Air mata mencurah-curah...
sesungguhnya aku tak mampu nak hadapi...
apa yang mampu aku katakan...
mgkin ade hikmah disebalik semua ini...
mgkin kanggaroo itu lebih baik diambil monster itu...
Maafkan aku kanggaroo kerana aku tak mampu nak membelai engkau...
Maafkan aku...
Maafkan aku..
Maafkan aku...

Tuesday, June 17, 2014

Hakikat Hidup

Aku adalah insan biasa yang tak ade harta, tak pandai dan tak ada rupa.. Kadang-kadang sikap hipokrit dalam diri susah nak aku hilangkan.. Ye.. aku hipokrit.. nampak baik...tapi hakikat nya masih banyak kekurangan.. hipokrit bila sedar diri ini bukan nyer anak orang senang pom tapi tak sedar konon-konon berlagak senang.. makan nak mewah2 je.. bergaya tak ingat... hmmm.. kenapa lah aku mcm nie.. aku terlalu ingin kn perhatian drpd orang yang aku syg... aku terlalu manja untk hadapi kesusahan... dimana kematangan itu.. sikap yang bersahaja... sikap aku yg sbnr yg suke sgt mkn bila hati tak keruan... tp hati senang pom makan xingt dunia.. hidup nak senang je tanpa buat apa2... kenapa aku mcm nie???  subhannallah... bila lah aku nak buang sikap hipokrit ini.. bila lah aku nak ikhlas menjadi diri sendiri yang sebenar... tanpa perlu menipu pada dunia yang sementara ini sedangkan keredhaaan Ilahi itu lebih indah dari segalanya.. Ya Allah... lemahnya diri ini.. diri ini sendiri tidak tahu apa yang diri ini mahu kan dalam hidup ini.. fikiran bercelaru.. hati tak tenang.. apakah semua ini? kadang hati ini tidak dapat buat keputusan yang betul .. takut kelak menyesal dikemudian hari..

Ya Allah... tabahkanlah hati aku untuk hadapi semua ini.. permudahkanlah segala urusan aku.. semoga semua cita2 aku tercapai.. semoga jasa ibu bapa ku sempat ku bls... semoga suatu hari "insan" itu betul2 ikhlas terima aku seadanya yg serba kekurangan ini.. yg hipokrit ini..  tapi aku akan cuba redha jika insan itu berubah hati suatu hari nanti dan aku tak kn salah kan dia kalau itu yang berlaku kerna aku tahu itu semua salah aku... tapi aku berjanji pd hati aku, walau ape pom yg terjadi, walau aku tak ada jodoh gn dia, cukup lah hati aku ini aku kunci untk dia sahaja.. jika tiada jodoh di dunia, aku harap bertemu jodoh dengan nya disyurga nanti.. Amin.. Aku terlalu menyayangi dia dan selamanya aku akan mencintai dia... Jagakan dia untuk aku Ya Allah...

Thursday, June 12, 2014

Speechless...

After i struggle for a terrible day last monday just for an interview, Alhamdulillah, i got the job... but at the end, i decided to reject that offer because of a  certain problem .. so now i think why i decided to attend  that interview since me myself not sure to work or not for that position at that place? My attitude that not think first, make me very tired, waste my money and my waste my time.. that is negative side .. In positive thought, Alhamdulillah i got interview experience and i success for that interview ..at least i know i'm not that useless like i think before.. In Shaa Allah , i will take that knowledge with me and improve myself to much better for the next interview.. Now, just focus for the work that exactly for me. i know HIM had planned  better for me.. Thanks for my family, my best friend and everyone that help me much and endless support .. i'm so lucky to have person like u in my life ..tq.. #heart #fate