Wednesday, October 10, 2012

Hye Oktober...

Finally,i feel free to update my blog today!yeahhh...
Actually,aku terasa nk update blog hari nie lepas bce the latest entry Ayen punyer blog..

Soal kerjaya...
ya,aku dh berumur 21 tahun and currently part 4 for degree in Islamic Banking..
wlpn skrg aku kian sedar kos nie kurang serasi ngn jiwa aku..
aku sedaya upaya cuba serasi kn nya..Insya-Allah,aku boleh..
CGPA pulak tak memberangsangkn..
wlpn ayah aku tak komen sgt pointer aku,tp jauh di lubuk hati nya mesti nk aku jd yg terbaik kn.
ye..aku akn berusaha jadi yg terbaik untk diri aku,ayah dan mak..

Soal duit...
alhamdulillah,bila umur dh makin meningkat nie,aku dh dpt berfikir matang..
tak boros mcm dulu dah...
zaman matrik ngn dip dulu,mmg byk habiskn duit mak bapak aku nie...
skrg dh pndai dh berjimat..heeeeee...
lgpom degree mcm byk gune...tmbh2 duduk rmh sewa..
so,mmg kne berjimat...heee

Soal keluarga,
urmm...ape ye..
abg aku still bujang...kak ngah dh mengandungkn anak kedua..dh dua bln kot..kak de lak mengandung kn anak first..bln 12 nti due..adik aku mcm biase..tanam buah anggur kt rumah tu..
dan aku?kat sini lh..kt merbok nie je...
sekarang kn,mak selalu tacing ngn aku..aku tak taw lh knp..
mgkin aku je anak perempuan dy yg belom khwin..
sb tu lh,kalw aku lme ckit x kol,mula lh dy ckp aku x ingt dy lh...apa lh..haish..mak2..
mak sgt caring sal kesihatan aku..
dan ayah pulak sgt ambik berat soal kewangan aku..ahaks..

Soal hati..
hati kita,hanya kita je tahu kan...
aku dah berumur 21 tahun...
kalau nk bercinta,mmg aku idamkan satu hubungan yg serius...
bkn cinta kera mcm zaman2 sekolah tu lg..
aku tak mengidamkan seseorg yg sempurna,cukuplah seorg insan yg betul2 syg kn aku dan terima aku seadanya..
dan seseorg yg boleh membimbing aku kearah yg di redhai..
insya-Allah..

Soal kehidupan seharian..
kadang-kadang,aku terpikir..ape yg aku mahukan dalam hidup ini..
aku sendri pom tak tahu..
kenakalan aku sejak zaman sekolah menengah smpai sekrg..
kdg2..aku fikir...bila penghujungnya..
mak dan ayah aku bimbing aku sebaik2 nya..
tapi aku tetap lemah..
iman tidak sekuat mana..
aku tak salah kn kawan2 sb aku bkn terpengaruh dgn kwn2...
kerana kawan2 aku semua nya yg baik2..
cuma ade sestgh je nakal mcm aku..
aku penentu diri aku...bukan org lain..
aku sgt lemah..
aku tak terdaya nk mengharungi arus kehidupan ini seseorg,...
aku perlukan seseorg yg dpt membimbing aku yg masih terhuyun hayang ni..
i need someone...
but who???
WHO???
Hanya Allah s.w.t shja yg tahu jawapan nya..
yg perlu aku buat,hari demi hari..aku perlu perbaiki diri aku..
insya-Allah..

..............................................
cukuplah coretan untk hari ni..
Assalamualaikum...



No comments: