Buang yang keruh,ambik yg jernih

Alhamdulillah..
result sem 3 dh keluar pd hari ini 25/5/2011..
walaupun mmg mengecewakn sb xdpt dean list...
aku tetap bersyukur sb setiap sem pinter aku naik walupun sedikit..
n syukur dpt capai CGPA3 pointer ke ats..

Actually mmg nk sgt dean list sb xpernah dpt pom..
tp nk bt cmne kn..
byk dugaan mse exam n akibat dr aku jgk yg stdy last minute..
sume nie byk menyedarkn aku..
nk nyesal pon xguna..
bnd dh jd xleh undur balik kn..
insya-Allah..
tingktkn lagi usha untuk sem dpn lak..
xnak menyerah kt sini je...

dalam tidak sedar..
aku kesal dgn diri aku sendiri..
aku cepat hanyut apabila aku bercinta..
itu mmg x dnafikan..
aku tidak mnyalah kn sape2..
salah aku..
aku tak pndai seimbangkn jiwa dan mental apabila aku dlm alam percintaan..
aku akan lupa hubungan aku dengan pelajaran..
apatah lagi hubungan aku dengan yang ESA..
disebabkn kelalaian aku sendri..

aku sering berharap aku tak mahu jatuh cinta lagi sepanjang aku belajar..
tp apakn daya..
aku insan yg lemah..
yang tak mampu lari dengan semua ini..
kadang2..
aku terasa iri sgt dengan orang lain..
orang yg berjaya dlm percintaan dan pelajaran nya..
mereka sgt bertuah kerana percintaan dan pelajaran mereka berjaya dengan seiring..
tp..
aku tidak..
orang yg knl rapat ngn aku,pasti tahu akan itu..
aku seorg yg mudah lupa pada pelajaran apabila mendekati CINTA..
dan aku boleh menjadi seorang yang amat berjaya apabila menjauhi CINTA..
msti pelik kn..
tp itu hakikat nye..
aku xleh mbwa dua2 seiring..
mgkin boleh..tp bukan mse nye lg..

Ya Allah...
aku mohon ampun dari-Mu kerana alpa kepada Mu..
aku memohon kuatkan lah hati aku untuk aku hadapi semua ini..
Aku memohon tutup lah pintu hati aku untuk bercinta lagi..
dan aku memohon bukalah pintu untuk aku terus berjuang sehingga berjaya dunia dan di akhirat semata2 kerana - Mu Ya Allah..
aku berserah...
Semoga esok dan seterusnya aku akan lalui hari2 yg penuh bermakna dengan hati yang tabah..
Amin..

Comments

Popular Posts