I'm Like a Hamster


8.00pg: Yes!!interview dh selesai..walaupun sekadar mock interview,debaran tu ttp ade..alhamdulillah,sume bjln lncar :D

Kelas MGT pg nie,Cik Nin bg input positif kt kteorg..hrp input yg dia bg ni akn aku ingt smpi bila2..nk taw x ape dy ckp..aku akn kongsi serba sedikit lh yg aku fhm k..

Perkara yg pertama kita perlu buat selepas kita graduated dan dpt keje,duit yg kita dpt kita kena bayar PTPTN...dulu..yg kedua kita simpan dlm BANK untk kita beli asset nti..dan yg ketiga kita bg kat PARENTS kita..dan baki selebih nya itulh kita guna untk diri kita sendiri..

itulah hakikat hidup sebenar..perkara tu akan terus berulang dan berulang smpi lh hutang hbis dibayar,kita dh dpt beli aset :D..tp pd yg x bt loan tu,kurang lh ckit bebanan nye..pd aku yg bt loan nie,itu lh yg akn aku hdpi nti..
That's why aku ckp "I'm like a Hamster"..Cik Nin lah tu ckp..Kita ibarat hamster yg sedang bermain dgn roda..wlu selaju mne kita berlari,kita tetap x dpt lari dr bebanan itu.. :D

Huhu..itulh yg aku dpt manipulasi kn ape yg lecturer aku ckp tu..x pndai sgt nk manipulate nie..tp nk share jgk..hehe..

Comments

Popular Posts