PLAGIARISM...makin berleluasa lah :D

"It is better to fail in originality than to succed in imitation" - Herman Melville

Kempen stop PLAGIARISM langsung x de effect kt student kt sini..
taw x ape mkne PLAGIARISM???

aku pom xtaw jgk sebenarnya nk explain cmne mkne dia nih..
kalw tgok template yg diedarkn pd student kt sini,antara PLAGIARISM :
-melanggar peraturan akademic
-kecurian
-tidak adil bagi anda dan orang lain
-ketidakjujuran
-merosakkan hak2 pelajar jujur
-perbuatan jahat
-penipuan

itulah yg dimaksud kn ngan PLAGIARISM..banner2 yg terpasang seluruh kampus pd aku lgsg xde effect..tetap je rmai student berperangai cmni..seriously,aku mmg xnk ambil tahu hal org nie..n xnk pikir bkn2 atau membenci sesiapa..tp aku benci sgt2 siapa2 yg meniru dlm quiz ke test ke..aku mmg benci!!perlu ke meniru??rasa hebat sgt ke dpt markah tinggi tetapi dlm penipuan?

Astagfirullahalazim..aku xnk mengata org nie..tp kdg2 aku mmg xleh tipu diri sendiri..aku kecewa sgt2 dgn sikap dorg tu..perlu ke meniru???perlu ke??Sekarang,aku mmg dh x respect dh org yg dulu aku mmg "tabik" giler r..tp bila dh taw perangai sebenar,sekelip mte rasa hormat tu hilng..sekali bt,smpi bila2 aku ingt..
Ya Allah,bukakanlah pintu hti mereka untuk berubah..Amin~

Sesungguhnya,aku bukan yg terbaik..tetapi aku akan berusaha untuk itu :D
Jauhikan lah aku dari sikap PLAGIARISM:)


Comments

Popular Posts